Yine içinden bir ses duydu.
Bu kez, farklı șeyler söylüyordu o ses: "*Üzülme! Her şeyin ve
herkesin hakiki sahibi Allah'tr. Kimsesizlerin de... Çaresizlerin
de... Yetimlerin de... Sakın kimsesiz kaldım, diye tasalanma!
Nice yetimleri büyüttü O. Nice çaresize çare buldu. Nice yok-
sulu besleyip büyüttü. Sadece O'na inan ve güven. Seni de darda
brakmayacak, Seni de besleyip büyütecektir!"
İçinin rahatlamasını ve ihtiyacın olan şeyi elde etmek mi istiyorsun? Öyle ise, yetime șefkat edip acı; başını okşa ve karnını doyur O zaman için açılır ve ihtiyacını da elde edersin, buyurdu.
Bir gün; "Ey Allah'm
Resûlü! Dillerimizin söylediklerinden sorumlu olur muyuz?" diye
sorulunca; "İnsanları, cehenneme yüzüstü düşürecek olan sey
dillerinden bașkası değildir. Kim Allah'a ve ahirete inanıyorsa
ya hayır söylesin, ya da sussun.." buyurmuştu