Mütercim Hanım

Mütercim Hanım
@mutercim_hanim
Seni yok sayacaklar, sen daha çok var olacaksın. لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا
Mütercim Tercüman/Öğretmen/içerik yazarı/ Fotoğrafçı
Lisans
34 okur puanı
Mayıs 2021 tarihinde katıldı
Kahkaha Benden Yana
George Orwell'ın söylediği gibi, " Her şaka bir devrimdir." Şaka hayal edilmeyeni hayal edilebilir kılar. Bir gün "sadece şaka" olan şey ertesi gün gerçeğin ta kendisi olabilir.
Sayfa 62·Kitabı okudu
Alıntı
Reklam
OLMAK SABIR İSTER
"İnsanın kendisine sınır koymayı beceremediği bir kültürde büyümek mümkün değildir. Sorumluluk almadan, başkalarının yükünü sırtlanmadan büyümek mümkün değildir. Arzularımızın hemen tatmin bulduğu, sabır ve kanaatin unutulduğu bir iklimde büyüyemeyiz. Ruhsal olgunluk için bir tutam acı, emek ve gözyaşı gerekir. Nefsinden feragat etmeyi bilmeyen kişi, kemalat dairesinden içeri adım atamaz. Olmak sabır ister..."
Sayfa 51·Kitabı okudu
1000Kitap
Ömür Hanımla Güz Konuşmaları/18
Ezilmiş bir gül hüznü var yüreğimde. Saatlerce dayak yemiş bir sanığın çözülmesi içindeyim. Ürperiyorum. Bir at kestanesi durmadan yaprak döküyor yalnızlığın sokaklarında, örtüyor ömrümün ilk yazını. İçimde bir çocuk, yalın ayak koşuyor yaşlılığa doğru, binlerce kez yenilmiş umut ölülerini çiğneyerek. Sahi yaşlılık, derin bir iç çekiş, yanılmış bir çocukluk olmasın Ömür hanım? Şükrü Erbaş
Şiir
Ömür Hanımla Güz Konuşmaları/17
Kimseler görmedi Ömür hanım, bu dünyadan ben geçtim. İçimde umudun kırk kilitli sandıkları, elimde bir avuç düş ölüsü yüreğim -içinde senin ve benim ağırlığım- benim olmayan bir garip gülümsemeyle yüzümde, incelik adına, ben geçtim...Yerini bulmamış bir içtenlik, yanılmış bir saygı ve bir hüzün eğrisi olarak ilişkilerin gergefinde, ördüm ömrümün dokusunu ilmek ilmek. Beni cam kı- rıklarıyla anımsasın insanlar, savrulan bir yaprak hüznü ve dağınıklığı ile... Yükümü yanlış bedestanlara çözdüm. Şükrü Erbaş
Şiir
Ömür Hanımla Güz Konuşmaları/16
Gökyüzünü öpmek isterdim Ömür hanım, gözlerimle değil dudaklarımla. Yoruldum bulutları kirpiklerimde taşı- maktan. Delilik mi dedin? Kim bilir...Belki de yerde sü- rünmenin bir tepkisidir bu, ya da ne bileyim bilinçsiz bir aykırı olmak duygusu. Gökyüzü de olmak isteyebilirdim değil mi? Kim ne diyebilir ki? Şükrü Erbaş
Şiir
Reklam