Dostoyevski'nin başyapıtından hepinize selamlar
Tuğla gibi oluşu biraz göz korkutabilir ama Dostoyevski'nin müthiş analizleri, karakterlerin dilinden yaptığı felsefe, psikolojik çözümlemeleriyle birlikte kitap su gibi akıp gidiyor. Dostoyevski candır. Tekrar tekrar okusam yine bıkmam ️
Adı üzerine Suç ve Ceza. İşlenen bir suç ve suçun sonucunda kişide baş gösteren vicdani, psikolojik buhranlar. Okuyan, okumayan herkes bilir Suç ve Cezanın Raskolnikov'unu. Petersburg'da üniversite öğrencisi. Geçim sıkıntısı çeken bir genç. Bunun sonucunda işlenen bir cinayet. Sizce sadece geçim sıkıntısı mı itti onu bu cinayete? Ya da kendi içinde sürekli çatıştığı ikinci mesele mi sebep ? Yani kahramanlık için, zenginden alıp fakire vermek için, insanlığa hizmet için işlenmiş bir cinayet mi? Kitap boyunca karakterimiz bununla cebelleşip duruyor. İnsanlığa hizmet için gercekleşmişse suç suç olmaktan çıkar mı? Karakterin çelişkilerini size yaşatıyor Dosto. Bu soruları kitap boyunca karakter kendine soruyor, siz yaşıyorsunuz. Beş saniye önce bir suç isledigini kabul ediyor, ardından inatla iyilik için işlenmiş bir cinayet oldugunu, bir suç teşkil etmediğini savunurken buluyosunuz onu. Yatakta geçirdiği hummalarına kadar yatağının yanı başındaki sandalyede eşlik ediyorsunuz Raskolnikov'a. Siz karar verin suç iyilik içinse mübah olur mu ?