A.Karadağ

A.Karadağ
@mutlulukmknts_
Hayatın küçük anlarında saklı duyguları ve farkındalıkları kelimelere döker. Onun için yazmak, bazen bir düşünceyi paylaşmak bazen de bir kalbe sessizce dokunmaktır.
Psk Danışman
Samsun, 10 Nisan
50 okur puanı
Kasım 2025 tarihinde katıldı
Dijital Kafesin Gönüllü Mahkûmları
Bazen sabah uyanırsın ve kendini bir Facebook teyzesi gibi hissedersin. Yapay zekâyla hazırlanmış videolara iç geçirip gözyaşı döken, kurguya gerçekmiş gibi sarılan kalabalığın içinde; ait olduğu yeri unutmuş bir fındık faresi kadar yalnız ve şaşkın bulursun kendini. Kalabalığın ortasındasındır ama sesin sana bile ulaşmaz. Tam da o sırada, yaşından beklenmeyecek kadar berrak düşünebilen bir çocuk uzatır elini sana. Çünkü bazen insanı yaş değil, farkındalık kurtarır. Sonra kendini, yapay zekâyla yapılmış içler acısı sohbetlerin arasında bulursun. İnsanların, kendi elleriyle kurdukları dijital kafeslerde özgür olduklarını sanarak dolaştıklarını izlersin. Teslimiyetlerini konfor, yalnızlıklarını tercih, bağımlılıklarını ise ihtiyaç zannederler. Sen ise evde kalan son yeşil bitkiyi sularken yakalarsın kendini. Bir an durup düşünürsün: Acaba ona gösterdiğin ilgi gerçekten bitkiye mi ait, yoksa içindeki son canlı parçayı kurutmama çabasına mı? Çünkü bazı dönemlerde insan çiçek yetiştirmez; umut yetiştirir. Etrafına bakarsın. Herkes bir şeyler anlatıyor, herkes görünür olmaya çalışıyor, herkes konuşuyor. Ama çok az kişi gerçekten düşünüyor. Gürültünün arttığı yerde anlam azalıyor. Bilgi çoğaldıkça bilgelik seyrekleşiyor. Sonra şu gerçekle karşılaşırsın: Uzaklaşmaya çalıştığın şey dünya değilmiş. Kendinmişsin. İnsan bazen kalabalıklardan değil, kendi özünden sürgün düşüyor. Ve bunu fark ettiği an, bütün aynalar birden konuşmaya başlıyor. Evet, sistemin içinde bir çarksın. Bir dişlin kırılsa dünya dönmeye devam eder. Algoritmalar çalışır, ekranlar yanar, içerikler akar, insanlar kaydırır. Ama sen durup kendine yatırım yaptığında, sistem değişmese bile hayatın değişir. Çünkü mesele çarkı döndürmek değil; dönerken aşınmamaktır. Mesele görünmek değil;
Psikoloji
Sultan isimli okura yanıt verildi
A.Karadağ
👏🏻🌸💫
Reklam
İnisiyatif
Günaydın. Güzel bir hafta olsun. “Olumluyu düşün, olumlu olsun” meselesini geçeli çok oldu. Durum, bir takım sayıların harekete geçirmeden ciddiye alınamayacağı kadar ciddi. Ama sayıların kimseye zararı yok. Rakamları severim. Yine de olumlunun kendisi olunması taraftarıyım. Hem de fanatik bir şekilde. Demek istediğimi anlayan kesimle, düşüncelerine yön veren kesim aynı. Son olarak insanlık için temennim; iyi ihtimallere sığınmak yerine, ihtimalleri iyileştiren tarafta kalabilmek ! (A.ka)
1000Kitap
İsmail Furkan YILDIZ isimli okura yanıt verildi
A.Karadağ
İsmail Furkan YILDIZ Bazı kapılar dışarıdan açılmaz; insan ancak hazır olduğunda kendine açılır. Geçmeye karar vermen en kıymetli adım. Çünkü ilerlemek için mükemmel olman gerekmez; yalnızca kendine doğru yürümeyi seçmen yeterlidir. 💫
İnisiyatif
Günaydın. Güzel bir hafta olsun. “Olumluyu düşün, olumlu olsun” meselesini geçeli çok oldu. Durum, bir takım sayıların harekete geçirmeden ciddiye alınamayacağı kadar ciddi. Ama sayıların kimseye zararı yok. Rakamları severim. Yine de olumlunun kendisi olunması taraftarıyım. Hem de fanatik bir şekilde. Demek istediğimi anlayan kesimle, düşüncelerine yön veren kesim aynı. Son olarak insanlık için temennim; iyi ihtimallere sığınmak yerine, ihtimalleri iyileştiren tarafta kalabilmek ! (A.ka)
1000Kitap
İsmail Furkan YILDIZ isimli okura yanıt verildi
A.Karadağ
Olumlu düşünmek kapıyı açar, olumlunun kendisi olmak o kapıdan geçmektir. Birçok kişi düşüncede kalır; değişim ise hareketle başlar. Yorum için teşekkür ederim👏🏻
Kafanın İÇinde Ne Var!
Aklını kullanabilen insanların bulunduğu bir dünyada, aklın yalnızca görsel kısmına takılı kalıp geçici hevesleri karakter zannedenler var. Duygularını ilke sanan, fikir yerine imaj üreten, kendini “iyi insan” etiketiyle pazarlayan sözde kusursuz insanlar… Oysa sapyoseksüel bir insanın dikkatini çeken şey; yüz hatlarının simetrisi değil, düşüncelerinin derinliğidir. Çünkü dış görünüş zamanla değişir, ezberlenmiş cümleler tükenir, roller düşer. Geriye yalnızca o kafanın içindekiler kalır. (A.ka)
Duygu ve Düşünce
QWERTY isimli okura yanıt verildi
A.Karadağ
QWERTY 🙏
Kafanın İÇinde Ne Var!
Aklını kullanabilen insanların bulunduğu bir dünyada, aklın yalnızca görsel kısmına takılı kalıp geçici hevesleri karakter zannedenler var. Duygularını ilke sanan, fikir yerine imaj üreten, kendini “iyi insan” etiketiyle pazarlayan sözde kusursuz insanlar… Oysa sapyoseksüel bir insanın dikkatini çeken şey; yüz hatlarının simetrisi değil, düşüncelerinin derinliğidir. Çünkü dış görünüş zamanla değişir, ezberlenmiş cümleler tükenir, roller düşer. Geriye yalnızca o kafanın içindekiler kalır. (A.ka)
Duygu ve Düşünce
QWERTY isimli okura yanıt verildi
A.Karadağ
Vardır da, sayıları az olduğu için gürültüleri duyulmuyor. Zekâ genelde sessiz çalışır, gösteriş ise daha yüksek ses çıkarır. Bu hep böyleydi✨