" Avrupa, hep kendi gururunun esiri kaldı. Romalı, nasıl hürriyeti sadece Romalı yurttaşlar için düşünürken, Avrupalı da aynı kavramı bütün dünya için kullanırken yalnız kendi insanına uyguladı. Diğer insanlara avrupalının bakışı insanca bir bakış olmaktan daima uzak kaldı. Hep kendisini üstün gördü. Bugün bile Amerika'daki zenci düşmanlığı, İngiltere'nin melezleşme korkusu, Slavların kendisi ile aynı ideoloji sırasında bulunan diğer ırkları ezmesi, hep aynı gurur ve egonun kalıntıları, uzantılarıdır. Avrupa 20.yüzyılda iki büyük savaş geçirerek şimdiye kadar insanlığa yaptığı zulmü ödemeye başladı. Bu ödemenin henüz başlangıcındayız. Avrupalı uyanmaz, gururunu ezmez, Allah'ın önünde diz çökerek, secdeye kapanarak suçunu itiraf edip affedilmesini istemez, taşıdığı insan anlayışını değiştirmezse bugün düşünemeyeceğimiz felaketler onun başına yağmaya başlayacaktır. Bunun en büyük işareti, tek güvendiği kuvvet olan teknik üstünlüğü, Avrupa kıtasının elinden kaçırmış bulunmasıdır."