Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?
Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce.
Bir yer var, biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum.
Orhan Veli Kanık
...
Uykusunda her biri
Yorma sakın kendini
Anlatıp derdimizi onlara
Sen ben birkaç kişi
Bırakmışız bütün işi
Vurmuşuz kendimizi yollara
Uzunlar yanıyor arabamızda
Bu ışık hepimize fazla
Geceyi böler
...
Bilmiyorum,
Yaşamakta mısın öldün mü?
Dünyada bir yerlerde bulabilir miyim seni?
Gittin sen, ve şimdi ruhum boş ve aydınlık yeniden
Umutla uzaktan sesleniyor bize, çok uzaktan.
Ve sensin suçlusu benim derdimin.
Anna Ahmatova
Apansız uyanırsan gecenin bir yerinde
Gözlerin uzun uzun karanlığa dalarsa
Bir sıcaklık duyarsan üşüyen ellerinde
Ve saatler gecikmiş zamanları çalarsa
Bil ki seni düşünüyorum
Bir vapur yanaşırsa rıhtımına bin,açıl
Örtün karanlıkları masmavi denizlerde
Ve dinle kalbimi bak nasıl çarpıyor nasıl
O bütün özlemlerin koyulaştığı yerde
Bil ki seni bekliyorum...
Ümit Yaşar Oğuzcan
İnsan, insandan vazgeçmez.
İnsan, insana yüklediği mânâdan vazgeçer.
"Farkın yokmuş kimseden,
Ben farklı bakmışım bilmeden..." der.
Ve insan insandan gider.