Her şey bir inat meselesi.
Özellikle de yaşamak. İşte bu yüzden de hayat, maçın kendisini şeref golü sayan, inatçı bir asalaklar takımını izlemek kadar sıkıcı. Dolayısıyla bir umut ya da bir amaca gerek yok, hayatta kalmak için.
Öleceğini bilmek yeter.
Önemli olan hangi açıdan baktığın, derler. Palavra! Önemli olan, hangi mesafeden baktığın! Ben, mesela, o an, hayata ve her şeye bir mikroskopla bakıyordum ve hepsi de korkunç görünüyordu.
Aymaz birinin akılalmaz doğruları içerisinde insan kendini yanlış tanımlayabilir. Dışarıdan sizi kimin nasıl gördüğünden ziyade kendinizi nasıl gördüğünüz daha mühimdir.
Rabbim bizleri yanlış bakıp doğru gördüğünü sananların şerrinden de korusun...