Mademoisellenoir

Mademoisellenoir
@n_oone_
BUÜ
İçinde kendine dair hiçbir şey yoktu; ölüme dair bir şeyler söylüyordu; aşka dair pek az şey söylüyordu. Üzerinde yakınlaşmayı pek istemeyen bir hal vardı. Başkalarından çok az şey isterdi.
Reklam
Kirke, diyor, her şey yolunda gidecek. Bir kahinin ya da tanrılardan haber getiren birinin sözleri değil bunlar. Çocuklara söyleyeceğiniz türden sözler. Bir kâbusun ardından yeniden uyusunlar diye sallarken, küçük kesiklerine pansuman yapar, sokan şeyin acısını yatıştırırken kızlarımıza söylediğini duyduğum sözler. Parmaklarımın altında cildi, kendi cildim kadar tanıdık. Gece havasındaki sıcak nefesini dinliyorum ve her nasılsa ferahlıyorum. Canımızın yanmayacağını söylemiyor. Korkmadığımızı kastetmiyor. Söylediği sadece şu: Buradayız. Gelgitte yüzmek, yeryüzünde yürümek ve ayaklarına değdiğini hissetmek böyle bir şey. Yaşamak böyle bir şey.
Eğer asil bir biçimde ifade etmenin yolunu bilseydim, başka insanları etkilemeyi hayal etmeyin, derdim.
Cinsiyetin cinsiyetle, niteliğin nitelikle yarıştırılması, tüm bu üstünlük iddiaları ile aşağılık ithamları; hâlen "taraflar"ın bulunduğu ve bir tarafın diğerini yenmesi gereken ve bir kürsüye çıkıp bizzat müdürün ellerinden ziyadesiyle süslü bir çanak almanın aşırı önemli olduğu insanlığın o özel okul evresine aittir. İnsanlar olgunlaştıkça taraflara veya müdürlere veya ziyadesiyle süslü çanaklara inanmayı bırakırlar.
Kim beni suçlar ? Şüphesiz birçokları bana memnuniyetsiz diyecektir. Elimde değildi, huzursuzluk doğamda vardı , beni bazen acı çekecek derecede kışkırtıyordu.