"Ölmek istediğimizde bunca şeyi düşünmeyiz." Ama ölmek isteği taşımadığımız içindir bu, ölümden İstem için bir nesne yaratamayız, ölmek isteyemeyiz ve, ulaşamayacağı şeyin belirsiz eşiğinde böyle d urdurulmuş olan istem hesapçı bilgeliğiyle sınırın çevresinde hala kavranılabilir olan herşeyin üstüne atlar. Onca şeyi düşünürüz çünkü başka şey düşünemeyiz ve çok fazla ciddi bir gerçekle yüz yüze
kalma kaygısından değildir bu, görülecek hiçbir şey olmamasındandır,
ölmek isteyenin ancak ölümün dolaylarını, dü nyada bulunan ve kendisine avadanlığın belirlenmesiyle u laşılan bu araç-ölümü isteyebilmesindedir. Ölmek isteyen ölmez, ölme istemini yitirir, İstemsiz bir tutku içinde öldüğü gecenin büyüleyiciliğinin içine girer.