lacrimosa

lacrimosa
@narala
Alnımın üstünde beyaz güller var, şaraptan taşıyor kadehim de.
Hiçbir öyküsü olmayan bir öykü. Anlatırken ya da yazarken oluşan bir şey. Öyle geliyor. Ve başka bir kişinin, başka bir şeyin başından geçen. Belki bir serüven. Birinin ya da bir şeyin başından geçmiş, geçen ya da geçecek. Çünkü artık kendimden söz etmekten yoruldum.
Sayfa 75 - Sel·Kitabı okudu
lacrimosa isimli okura yanıt verildi
lacrimosa
Belki
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Hiçbir öyküsü olmayan bir öykü. Anlatırken ya da yazarken oluşan bir şey. Öyle geliyor. Ve başka bir kişinin, başka bir şeyin başından geçen. Belki bir serüven. Birinin ya da bir şeyin başından geçmiş, geçen ya da geçecek. Çünkü artık kendimden söz etmekten yoruldum.
Sayfa 75 - Sel·Kitabı okudu
lacrimosa
Aslında hepsi kendinden geçen
Dharma: Buda, anlaşıldığına göre, "var oluş sonlu mu, sonsuz mu?", "Zamanın bir başı sonu var mı?" gibi soyut soruları, öğretisiyle doğrudan doğruya ilişkili görmeyerek geri çevirmiş, yanıtlamamıştır. Bilinmeyen her şeyin çözümünün, her sorunun yanıtının Tanrı esini Veda'larda bulunacağına inanan, çok bilmiş Brahman rahiplerini alaya almıştır. Başlangıçtaki biçimiyle Budacılık, evrenin ne olduğu ve nasıl oluştuğu üzerine gelişkin ve kesin düşünceler ortaya atmaktan çok uzaktır. Varoluşu birleşerek oluşturan en son ve en küçük parçacıklara dharma adı verilir. Sayısız dharma vardır. Dharma'dan tam olarak ne anlaşılması gerektiği üzerinde Budacı okullar arasında bir görüş birliği yoktur. Yalnız şurası bellidir: Dharma deyince canlı bir öz, bir ruh ya da canlılık anlaşılmaz, dharma'lar cansız parçacıklardır. Canlı ve cansız bütün yaratıkların, dağların, taşların, vb. böyle küçücük cansız dharma'ların bir araya gelmesiyle oluştuğu kabul edilir. Demek ki tüm varoluş küçücük dharma'lardan oluşmuş bir görüntüdür. Bir dharma ayrıca sürekli ve kalıcı bir şey de değildir, oluşan, sonra yine hemen yok olan kısa süreli bir görüntüdür. Sürekli, kalıcı bir varlık ise hiç yoktur ve olmamıştır. Yalnızca sürekli bir çevrim ve akış, dharma'ların kesintisiz bir oluş ve yok oluş süreci vardır. Her varlık geçicidir ve bir an için parlar ve parlayarak algılandığı anda yine sönerek geçmişte kalır. Yalnız içinde yaşadığımız şimdiki an gerçektir, ve evren sürekli yinelenen «şu ambardan, «geçiciliğin sürekliliğinden» başka bir şey delildir. Bu durumda kalıcı bir kişilik, benlik de olamaz. Bilincimiz, duygularımız, ruhumuz her an yeniden oluşur ve çözülür. Zihindeki düşünce ve duyguların oluşma ve çözülme hızı, birbirlerini izlemeleri, çağrıştırmaları sanki kalıcı ve sürekli bir benliğimiz.
Sayfa 72 - +73,74·Kitabı okudu
lacrimosa
İşte geçicilik m.youtube.com/watch?v=_au5RCo...
Peygamberlikten istifa etme noktasına gelmek.
Ve Musa Rabbe dedi: Niçin kuluna kötü davrandın? Ve niçin gözünde lütuf bulmadım ki, bu kavmin bütün yükünü benim üzerime yüklüyorsun?.. Bütün bu kavmi ben yalnız taşıyamam, çünkü bana çok ağırdır. Ve eğer benimle böyle davranırsan, niyaz ederim, eğer gözünde lütuf buldumsa, beni hemen öldür; ve sefaletimi görmemeyeyim.
Sayfa 153 - sayılar 11 - Bap 11·Kitabı yarım bıraktı
Din
lacrimosa isimli okura yanıt verildi
lacrimosa
Ne tripler dönüyormuş ya hahaha
Peygamberlikten istifa etme noktasına gelmek.
Ve Musa Rabbe dedi: Niçin kuluna kötü davrandın? Ve niçin gözünde lütuf bulmadım ki, bu kavmin bütün yükünü benim üzerime yüklüyorsun?.. Bütün bu kavmi ben yalnız taşıyamam, çünkü bana çok ağırdır. Ve eğer benimle böyle davranırsan, niyaz ederim, eğer gözünde lütuf buldumsa, beni hemen öldür; ve sefaletimi görmemeyeyim.
Sayfa 153 - sayılar 11 - Bap 11·Kitabı yarım bıraktı
Din
lacrimosa
:'(