Eger bir insani, kendinin tek kaygi merkezi, tum hayatinin tek odak noktasi olarak kabullenmen asksa, o zaman bu kadinin beni sevdigi dogru diye dusunuyordu. Ama eger ask, kisinin kendini ve varolusunu kutsamasiysa, o zaman kendinden nefret edenler, hayattan nefret edenler icin askin tek karsiligi, yok etmeye calismakti.
"Dagny, sen nasil yaptin bunu? Sen nasil bozulmadan kalabildin?"
"Bir tek kurala tutunarak."
"Hangisine?"
"Hicbir seyi, ama hicbir seyi kendi aklimin yargisindan daha uste koymamak,"
"Cok korkunc saldirilara dayandin. Belki benden cok, hepimizden cok... Neydi onlari asabilmeni saglayan sey?"
"Kendi hayatimin en yuksek deger oldugunun, savasmadan teslim edilemeyecek kadar degerli oldugunun bilinci."
"Bir insan bir baskasini duygusuz olmakla sucluyorsa o suclanan insan hakkaniyetli davraniyor demektir. Kendini sebepsiz duygulara kaptirmiyor, kimseye hak etmedigi duygulari yoneltmiyor demektir."