Tıpkı güneş ışığının, -tıpkı fâni insan ömrü denen o ışık gibi- gün doğumunda da gün batımında da hüzünlü olması gibi, ayışığı da hep hüzünlü değil midir zaten?
“… bu öyle bir ateş ki, hiçbir şeyi canlandırmasa da, hiçbir şeyi aydınlatmasa da, hiçbir işe yaramasa da, öylece yanıp dursa da, onu benliğimden ayırmam mümkün değil.”