“Sürekli yanlış yapıyormuşum gibi hissediyorum. Ulan şu an acaba neyi yanlış yapıyorum demekten, o kadar yoruldum ki… Bunun nasıl kötü bir şey olduğunu sana anlatamam.”
(Nuh Tepesi)
Tutunamayanlar'da; "Kollarımı açıp tüm insanlığı kucaklıyorum.'' diyen Oğuz Atay, Tehlikeli Oyunlar'da: "Bütün insanlığı kucaklamak isterken, neredeyse bu dünyanın altında eziliyordum." diyerek umudunu kesmişti insanlardan. Bu, hayatın en yorucu vazgeçişidir.
Oğuz Atay
-“Hayatta üç yanlışım oldu olric.
+ Ne gibi efendim?
-Tanıdım, inandım, güvendim. Ama bir doğrum oldu.
+O nedir efendimiz?
-Sevdim olric.
Ama sende bilirsin ki üç Yanlış bir doğruyu götürür.”
Oğuz Atay