hilal

hilal

, bir kitap okudu
5/10
·48 syf.·
5 saatte okudu
·
2021 13. kitabı
Mehmet Rauf
6.2/10 · 591 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
10/10
·368 syf.··
Beğendi
·
2021 10. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 18 Şubat 2021 22:48
Kitabı nasıl anlatacağımı hiç bilmeyerek başlıyorum yoruma öncelikle. Son zamanlarda hatta bu zamana kadar okuduğum en iyi psikolojik gerilim kitabıydı. Lou sıradan hayatından sıkılmış bir anne ve bir gün barda David ile tanışıp yakınlaşıyor. Ama ertesi gün işe gittiğinde David'in yeni patronu olduğunu ve evli olduğunu öğreniyor. Her şeyi unutup yeni bir başlangıç yapmaya çalışıyor. Ardından Lou, şehre yeni taşınmış olan Adele ile tanışıyor ama ne yazık ki Adele David'in karısı. Zamanla Lou her ikisiyle de vakit geçirmeye başlıyor ve farkediyor ki evlilikleri normal değil. David fazla kontrolcü, Adele David'den korkar tavırlar sergiliyor. Bu evliliği bu raddeye getiren sır ne? Lou, Adele'ye mi yoksa David'e mi güvenmeli? Konuyu okuyunca belki "çok sıradan bir konu" diyebilirsiniz ama asla değil. Kitap boyunca birçok tahmin yürüttüm, her açıdan baktım, kitabı kenara koyduğum zaman bile hep aklımda karakterler ve olanlar vardı. Ama asla tahmin etmediğim bir şey oldu sonunda. Lou ile birlikte Adele ve David'in geçmişini öğrenmek için can attım. Bu sır ne diye düşünüp durdum. Son zamanlarda hiç bu kadar beni heyecanlandıran, sayfaları çok büyük merakla çevirmeme sebep olan bir kitap daha okumamıştım. Kitabı bazen Adele'nin, bazen Lou'nun bazen de geçmişteki Adele'nin ağzından okuyoruz. Çok akıcı ve sürükleyiciydi. Ve bu güzel konu tabii ki Netflix'de dizi olarak uyarlanmış fakat kesinlikle ilk önce kitabı okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Kafanızda hayal ettiğiniz karakterlerin, ortamların çok daha güzel ve heyecan verici olduğunu anlayacaksınız. Kesinlikle okuyun pişman olmayacaksınız
Gözlerinin ArdındaSarah Pinborough · İthaki Yayınları · 20201,349 okunma
9/10
·336 syf.··
2021 9. kitabı
·
36 saatte okudu
·
Okunma: 13 Şubat 2021 02:19
Uzun süre önce bitirdim İnanılmaz'ı fakat yorum yazmak için okuduklarımı sindirmem gerekiyordu ne yazık ki. Kitapta seri bir tecavüzcü ve yaptıkları anlatıyor. Kitabı okumadan önce bunu biliyordum fakat bu kadar ağır olacağı aklıma gelmemişti. Okurken yer yer çılgına döndüm, kanım dondu, içim parçalandı. Bir de gerçek bir olaydan esinlenerek yazılmış bir kitap olduğunu bilince daha da zor oldu benim için. 18 yaşındaki Marie bir gün dairesine giren maskeli bir adam tarafından tecavüze uğruyor ve polise bunu bildiriyor. Fakat hem polis hem de Marie'nin yakınları, onun psikolojisini, neler yaşadığını düşünmeden ifadesindeki tutarsızlıklardan dolayı ondan şüphelenirler ve Marie'yi bir şekilde suçlu bulurlar. Ama 2 yıl sonra 2 dedektif seri bir tecavüzcü ile karşı karşıya olduklarını anlayınca onun peşine düşerler. Tüm kanıtları birleştirip onu bulmak için çabalarlar. Kitap çok doluydu çünkü içinde röportajlardan kesitler, dosyalarla ilgili bilgiler vardı ve olay yıllar öncesinde yaşananlardan örnekler verilerek desteklenmişti. Ben okurken inanamadım. Zaman zaman durmak zorunda kaldım, devam edemedim. Ama kitabımızın yazarları, o kadar güzel konulara değinmişti ki; kurbanlara inanmayan polisler, acaba kendi mi uyduruyor diye düşünenler... Bunları okuyunca daha da deliye döndüm. Çünkü bunları biz de yaşıyoruz kendi ülkemizde. Kitapta şaşırdığım bir diğer nokta da tecavüzcünün ağzından da bölümler okumamız. Bunu ona iten şeyleri, nasıl başladığını, neler düşündüğünü anlatıyordu kitap. Böyle bir şey beklemiyordum ve en çok da o bölümleri okurken zorlandım. Ama çok detaya girilmemesi de içimi rahatlattı. Ben bu kitabı herkesin mutlaka okuması gerektiğini düşünüyorum. Bu tür olayları yaşayan hemcinslerimizi anlamak adına ve bu tür olaylarla ilgili bilgiler edinmek adına ders
İnanılmazT. Christian Miller · Martı Yayınları · 2021229 okunma