Beraberlik canlı ise ayrılmanın bir gerilimi, gerilimin de bir tarihi vardır. Sizin kastettiğiniz an, o halatın koptuğu andır.
Ama beraberlik ölü ise, ayrılmak, çürüyen iki parçanın birbirinden zahmetsizce kopması demektir. Çürümek acı vermez, ölü olan çürür.
Çürüdüğünü anlatmak kolay değil, ölü olduğunu ikrar etmek ise çok zor.
"Seni bir kediye eğilmiş severken gördüm. Bir yemeği iştahla yerken, bir kavgaya ceketsiz koşarken, bir türküye o erkek sesinle ve sesinin o içerde bir yerde canım acıyor diyen tonuyla eşlik ederken gördüm. Şimdiki halin yer yarılsa da içine girse, sen o merhamete ne yaptın?"