İnsanlarla canavarlar kardeş olur; ölümün kendisi de hayatın maskelerinden biridir; illüzyonun alacalı örtüsü yırtılır ve biz, gerçekle göğüs göğüse geliriz. Hangi gerçekle? Hepimiz biriz; hep birlikte Tanrı’yı yaratıyoruz. Tanrı insanın atası değil, torunudur.
İyi ile kötü mücadele ederken de aynı şey olmalı, diye düşünüyordum. Sanki eskiden birleşiktiler, onları ayırdılar da, şimdi yeniden birleşmek için mücadele ediyorlar; ama belli ki son barışma anı gelmemişti.