" İtilaf Devletleri 'yle mücadele eden Almanya gibi ben de bu hastalıkla savaşıyorum. Şu anda karşınızda oturup sizinle sohbet edebiliyorsam bunun sebebi ateşkes değil. Siperlerden çıkıp göğüs göğüse çarpışacağım anı bekliyor olmamdır. Yani sizin anlayacağınız, tam teyakkuz halindeyim. Ve bu çarpışma ne zaman patlak verecek, bilmiyorum. "
En nihayetinde hepimizin yaptığı şey, rüyalarımızda kendi ellerimizle yaptığımız bombaları yüklenip ölüm denen o Uzak diyara durmaksızın ilerlemek değil mi? Sadece kimse ne kendi yükünün farkında ne de başkasınınkinin.