"Kim bulmuş ki yerini, kim ne anlamış sanki mutluluktan
Ey yağmur sonraları, loş bahçeler, akşam sefaları
Söyleşin benimle biraz bir kere gelmiş bulundum."
Uzun illər düşünmüşəm:
Millətlərin cərgəsində biz də varıq.
Yurdumuza qəsd edənin
Gözlərini oyanlarıq.
Biz o qədər nəcibik ki,
Bir balaca işarədən söz anlarıq.
Haqla zoru ayırd edib
öz yerinə qoyanlarıq…
B.Vahabzade
Müthiş tasarlanmış bir kitap.Osmanlı kadınlarının hemen hemen bütün aşamalarını konu almış.ilk baskısı İngilizce yapılan ve 2008 yılının mayıs ayında Los Angeles'ta düzenlenen Benjamin Franklin Ödüllerinde "yılın en iyi tarih kitabı" ödülünü kazanan, kapak ve tasarım branşında da finalist osmanlı kadınları eseri konusu itibarıyla da zengin bir birikime sahip ayrıca batılı seyahların da çok etkisinde kalıp inceledikleri bir konu ayrıca yazarın türk olmayışı ama sonradan müslüman oluşu ve osmanlı kadınları konusunu bu kadar güzel okuyuculara ulaştırması tabiiki taktire şayan.