"Artık Yeni Osmanlılar yerine, Frenklerin deyişiyle 'Jöntürkler' diye anılan Batıcı aydınlar, rüşvetle satın alınmaya yanaşmadıkları ölçüde, sürülmek, susmak ya da Avrupa'ya kaçmak zorunda kalırlar. Yahya Kemal şöyle der: '1903'te Türk gencine göre siyasal yaşam neydi ? Namık Kemal'in bırakmış olduğu bir gelenekti: İçerde sürgün, dışarıda kaçak yaşamı. Bu gelenek gitgide Jöntürklük adını almıştır.' İstanbul'da ise Jöntürklere kısaca 'Con' denilir. 'Con', başı belada adam demektir. dışarıdaki tehlikeli kişiler 'Con'dur."