Ölüme ''göçüp gitmek'' diyen ya da ''huzur içinde'' ölündüğünü düşünen her kimse, diye düşünüyor Eliza, hiç ölüm görmemiştir. Ölüm vahşi bir şey, bir savaş.
''Yaşamaya devam ettikçe umutlar da sürer,'' derdi dedesi sık sık. Martina, yaşamı ve umudu iki kız kardeş gibi görürdü. Yalnız başınayken yaşam kederli olurdu; onu neşelendiren ise umudun varlığıydı.