Konulan kurallar halk için konuluyor, halk bunları yapamayacak ama domuzlar yapabilecek. Bunu okurken de gerçek hayatta da görüyoruz. Güzel bir sistem eleştirisi olmuş.
Tam bir uğultulu tımarhaneydi. Herkes birbirinden nefret ediyor, herkes birbirini öldürmek istiyor. Ama Nelly olayları güzel anlatmış okurken sıkılmadım.
Kitap gayet güzel bir dille anlatılmış bizim için güvenli bir alan oluşturuyordu fakat sonda Beth'in ölmesine yer verilmemesi beni üzdü. Orada yazar hayatın herkes için mutlu sonla bitmediğini göstermek istiyordu.