Ama ben kendim insan ile ben arasında bir fark gözetiyorsam, nasıl olur da o zaman başkalarından şikâyet edebilirim. Onlar herhalde haksız değil ama ben her şeye ikna olamayacak kadar yorgunum.
İnsan dairede o kadar aşırı bir şekilde
çalışıyor ki, sonra tatilinin tadını bile iyice
çıkaramayacak kadar yorgun oluyor.
Fakat onca iş sayesinde bile, herkesin kendisine sevgiyle davranması hakkını elde edemiyor, dahası yalnız oluyor insan, hepten yabancı ve sadece merak konusu. Ve sen ben yerine insan dediğin sürece hiç kıymeti yok, insan bu hikâyeyi ezberden söyleyebilir, fakat kendi kendine sen kendin olduğunu itiraf etmeyegör düpedüz delik deşik edilir dehşet içinde kalırsın.