📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Çünkü ehl-i irfanın dediği gibi: İnsan için bulmak değil aramak esastır; bulmak için yola çıkan kaybolur, aramak için yola çıkan bulmaz, bulunur. Dostluk bile böyledir, çünkü denir ki, yürürken yolun sonuna odaklananla dostluk etme: çünkü kestirmeyi bulduğunda seni yüzüstü bırakır; zira dostluk, sona değil yola nispetledir. İşte bu nedenlerle Nazariyat, hem yola çıkmak hem de bu yürüyüşün inşa ettiği yolun kendidir. Son söz: Yolunu bitiren, biter...
Tüm dediklerimizin özeti nedir? Kanımca şudur: Sorun daha derin, bilgiye talip olma sorunu... Şu deyişi unutmamalıyız: Malûmat olmadan marifet, marifet olmadan ilim, ilim olmadan irfan sahibi olunmaz. Kısaca: Derdimiz ne bizim? Kişi olarak, millet olarak?
...aklın en önemli beslenme eylemlerinden biri, okumaktır. Kişisel olarak, aklın beslenmesini, beş türlü eyleme ilişkin görüyorum: Birincisi Doğa ki o da bir okuma türüdür; İkincisi tekhne, yani insanın yapıp ettikleri; üçüncüsü yazılı metin, dördüncüsü ise anlatım, ki eğitimden başlar, sohbete kadar sürer. Ve belki son olarak, insanın nefs muhasebesi... Hepsi de, aklın beslenme kaynaklarıdır kanaatime göre.