Sabit bin Kays bin Şemmås ()'ı bulamadığında, "Sabit bin Kays neden ortalarda görünmüyor, hastalandı mı yoksa?" diye sormuş, Sad bin Muaz da "Sabit benim komşum, hastalandığına dair bir şey bilmiyorum" diye cevap verip evine gitmişti. Bir de duymuş ki Sabit evinde, kapısını kapamış ağlıyor. "Ne oldu sana?" diye sorunca, "Pek kötü bir şey oldu. Allah Teala buyuruyor ki: "Ey iman edenler! Seslerinizi peygamberin üstüne yükseltmeyin. Birbirinize bağırdığınız gibi peygambere yüksek sesle bağırmayın, yoksa siz farkına varmadan amelleriniz boşa gider' (Hucurât, 2). Ben de gür sesli bir adamım, dolayısıyla amellerimin boşa gitmesiyle cehennemlik olmaktan korkuyorum" diye karşılık verir. Bu olay üzerine Resúlullah () Sabiťe, "Sen onlardan değilsin. Bilakis sen hayırlı bir şekilde yaşayıp hayırlı bir şekilde öleceksin. Sen cennet ehlindensin" buyurmuştu.