O hâlde, insan âlemiyle Tanrısal dünya arasında boyutsal bir fark söz konusuyken insanın bu farkı tanıyabilmesi nasıl mümkün olabilir? Bu farkı anlamamız için tek yapmamız gereken insanla hayvan ilişkisini düşünmektir. İnsan âlemi hayvan âlemini içerir; zira insan hayvanı anlayabiliyorken hayvan insanı anlayamaz. O hâlde benim iddiam şudur; insanla hayvanın nispeti, insanla Tanrı'nın nispetine benzerdir.
Kitaplarımın birinde bu benzerliği ayrıntılarıyla açıklamıştım; çocuk felci aşısını geliştirmek için kullanılan ve bu yüzden defalarca kendine iğne batırılan bir maymun acısının anlamını kavrayamaz, çünkü sınırlı zekâsından dolayı insan alemine giremez ki bu âlemdir acının anlaşılabilir olduğu tek âlem. Yine de başka bir boyutun, insan âleminin ötesinde bir âlemin, insani acının nihai anlamı sorusunun cevaplanabileceği bir başka dünyanın var olması makul müdür?