"...Bir daha da ne Felat'la konuştum ne de askere gittim... Sadece birkaç kez kalabalıklara doğru bakıp "Cuma!" diye bağırdım. Belki "Çiçek!" diyen biri çıkar diye... Ama olmadı."
"Eğer savaştan sağ çıkılsa bile açlıktan ölünen bir cehennem varsa bu dünyada, elbet bir cennet de vardır. Ama yanılıyorlardı. Hepsi de kandırılmıştı. Cehennemin varlığı cennetinkine kanıt değildi."
"Geçmişte yaşayan bir ben vardım. Başka da kimse yoktu. Hiçbir canlının ayak basmadığı o dehşet müzesinde tek başınaydım. Dehşet içinde... Çünkü ben de babam olmuştum! Bir Ahad olmuştum! Hatta ondan da beter."