Anne SHİRLEY, şimdiye kadar okuduğum kitapların içinde en favori karakterim. Serinin bu kitabını da heyacanla, neşeyle sanki Anne ile beraber yaşayarak okudum.
Birinci kitap çok daha başarılı idi sanki. Serinin ikinci kitabi birinci kitabın gölgesinde kalmış gibi geldi bana.
Başarısızlık değil, büyük hedef belirlemek suçtur. Hiçbir zaman tam anlamıyla başarılı olamasak bile ideallerimiz olmalı ve onlara göre yaşamaya çalışmalıyız. Onlar olmadan hayat berbat bir hâl alırdı.