Böyle merak edeceğim şeyler olduğunda her zamankinden daha çok kendim olurum; böyle durumlarda sınırlı hayatım bana yetmez, içimden bir şeyler sıkıştırır, boğar beni, kozasından çıkmak isteyen bir kelebek gibi olurum.
Neyse ki her şeyi bilen içgüdüm sayesinde en mantıklı olana, yani hiçbir şey yapmamaya karar verdim. Kendimi her türlü istek ve amaca kapatıp özgürce tesadüfün kollarına bıraktım...
İşte gençlik, temiz ve sağlıklı, kirlenmemiş; onu kaybettiklerinde ve orta yaşlarında, insanları büyüleyen, parlak ve mucizevi bir şey... Ve biz de o kadar büyülenmiştik ki, o aşk geldi ve bir saatliğine bizi bu insan-şehrinden ve onun hırıldayan gümbürtüsünden alıp uzaklara götürdü.