Puan vermedi·227 syf.··
2025 10. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 22 Mart 2025 04:01
Âşıklar Bayramı/ Kemal VAROL Dün çok güzel bir kitap bitirdim. Netflix'te filmi de varmış, onu da izleyip öyle paylaşmak istedim. Özellikle filmi izlemeyi tercih ettim çünkü âşıkların çalıp söylemelerini sadece okuyarak anlamak mümkün değil, görmek ve duymak da gerekiyordu. Âşıkları hep sevmişimdir. Karslı Âşık Murat Çobanoğlu, Kul Nuri, Aşık Mahsuni Şerif, Ali Nurşani... Zaman zaman sosyal medyada gitarist oğluyla atışmalarını keyifle takip ettiğim Âşık Orhan Üstündağ... Âşık Reyhani, Âşık Veysel ve şu an ismini hatırlayamadığım daha nice usta... Bıkmadan, usanmadan saatlerce dinlerim. 'Dudak Değmez' geleneklerini hayranlıkla izlerim. Bunları neden anlattım? Çünkü okuduğum kitap 'Âşıklar Bayramı' idi. Âşıkların diyarı Kars'a yapılan bir yolculuk, yolda âşıklarla buluşmalar, Âşıklar Kahvesi'nde soluklanmalar... Tüm bunlar beni içine çekti. Ancak hem kitap hem de film, beklentilerimi tam olarak karşılamadı. Yine de böyle bir konunun ele alınması, yazılması ve hatta filme çekilmesi bile başlı başına çok kıymetli. Kötü demiyorum, diyemem de; film de kitap da çok güzeldi. Ama benim beklentim farklıydı. Âşıklar anlatılırken değinilmesi gereken çok fazla konu vardı. Hikâyenin içine bunlar da serpiştirilebilirdi. Baba-oğul ilişkisi üzerine düşündüm; esasında duygulandım. Rahmetli babamla yaşanmışlıklarımın yanında, yaşanmamışlıklarım da vardı. Kitapta ikisini de okudum. Çoğu yerinde kendimi buldum. O uzaktaydı, ben ise başka bir âlemdeydim. İçimde ukde olarak kalan çok şey var. Heves Ali ve Yusuf'un 25 yıllık hikâyesini okudukça bazen üzüldüm, bazen mutlu oldum. Üzerinde düşündükçe kendi yaşanmışlıklarım ve içimde kalanlar daha da anlam kazandı. "Geceleyin gelen nedir, bilir misiniz?" Tarık suresi/Syf.11 Çünkü bir babanın kendisiyle değil, hatırasıyla kavga etmek her
Aşıklar BayramıKemal Varol · İletişim Yayınları · 20194,344 okunma
Daluyku
9/10
·592 syf.··
2024 22. kitabı
Nurşan ve Korhan, tüm acılara göğüs germeye karar verdiklerinde bir patlama sonucu sarsılırlar. Çünkü geçmiş peşlerini bırakmamakta ısrarcıdır. Kitabımız aslında daha çok Korhanın, ikizalevin sonunda aldığı güzel haberin ardından yaşadıklarının ağırlığını anlatmaktadır. Hiç kolay şeyler yaşamamışlardır hatta daha çok zorlanacaklardı ama onlar artık tek değil herkes ile bir bütün olmuşlardı. Vedaları hiç sevmem. Özellikle hiç hazır olmadığım vedaları. Üzerinden ne kadar zaman geçerse geçsin is serisine veda edemeyeceğim sanırım. Arif ve Şenay’ın durmayacağını anlayan Korhan Nurşan’ı da alıp Mardin’e giderler. Ortalık durulduktan sonra ise hayatlarını birleştireceklerdir. Ancak her şey anlatıldığı kadar kolay değildir. Bunlar yanısıra müjdeli bir haber gelir ve artık son perdeyi oynamanın zamanı gelmiştir. Tüm bunlar olurken çiftimiz yalnız değildir elbette. Bütün arkadaşları ve aileleri el ele onlara destek olmak İçin birliktelerdir. Her bir bölümünü okurken adeta geçmişe gittim desem yeridir. Ben seriyi o kadar eskiden okudum ki bir an unuttuğumu düşündüm ama hayır, Daluyku diğer tüm kitaplarını içinde barındıran bir hikayeydi. Akıcılığına ve olay örgülerine söyleyecek hiç bir şeyim yok. Tek kelimeyle mükemmeldi. Seriyi çok seviyorum evet ama son iki kitabı benim için nirvana. Her türlü duyguyu bana daha çok geçirdiğini hissediyorum. Serinin bu kitabında da yetişkin içerik mevcuttu bilginiz olsun. Eğer azıcık bile merak ediyorsanız kesinlikle şans vermeniz gereken bir seri.
DaluykuBinnur Şafak Nigiz · Dokuz Yayınları · 2024280 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·544 syf.··
Beğendi
·
2021 35. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 24 Mayıs 2021 02:03
Tam anlamıyla içimi söken, yıkan bir kitap oldu, Nehir. Tünel’e yani serinin ilk kitabına bayılmıştım, Nehir ise bambaşkaydı. Nehir’i de çok seveceğimi kuşkusuz biliyordum ama bu kadarını kesinlikle beklemiyordum. Gerçekten efsaneydi.Yine her cümlesini betimlerken öyle güzel süslemiş ki.Bu kitap da görüyoruz ki bizim çiftin arasına mesafeler ölü ruhlar giriyor.Gerçekler bir bir gün yüzüne çıkmaya başlıyor.Ortada bir intikam var ve Korhan’nın bu ilişkiye başlama sebebi bu.Ve İs’e yaşatmak istedikleri ve yaşattıklarını görüyoruz.İs’in yaşadıkları ağır. Ve Arjen’in yaptıklarını hiçbir şey haklı çıkaramaz benim gözümde. Ve Arjen’in neden intikama aç bir şekilde Nurşan’ı yok etmeye çalıştığını da anlamış değilim.Ona şuan öyle nefret doluyum ki, öyle çok sövdümm öyle çok anlatamam...Bu kitap da bizi soru işaretleriyle baş başa bıraktı yine. Korhan’nın gözünü bu denli döndüren intikam neyin intikamıydı? Ortada bir sır olduğu belli ama bunun ne olduğunu bilmiyoruz.Bunu çözemedik hemen 3. Kitabı okuyarak bu soru işaretlerinin çözümlenmesini umuyorum ve bu seriyi gerçekten tavsiye ediyorum
NehirBinnur Şafak Nigiz · Dokuz Yayınları · 20191,387 okunma
10/10
·544 syf.··
2021 2. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 09 Ocak 2021 10:53
BİNNUR ŞAFAK NİGİZ – NEHİR ( İS SERİSİ 2. KİTAP) Seelamm nasılsınız ben geldim. O kadar güzel,o kadar içimi yıkan, her kelimesi her cümlesinin hakkını veren bir kitapla geldim ki hala etkisindeyim. Binnur sen bize ne yaptın ya gerçekten bunu sorguluyorum sen bize ne yaptın. İs serisinin ikinci kitabı olan Nehir’ in yorumunu anlatacağım ama nasıl bilmiyorum.” Bazen anlatamazsın, sesin ağrır.” Diyor Nurşan İs Tanyel ve sonuna kadar da katılıyorum. İlk kitabı çok sevdiğimi anlatmıştım ne kadar kaliteli betimlemeler ve karakter analizlerinin bile insanın ruhuna işlediğinin. Binnur ikinci kitapta da bizi şaşırtmadı ve hatta bana göre serideki en güzel kitaptı. Özellikle bazı sahneler vardı ki insana kitapta verilmek istenen duyguyu tam anlamıyla yaşatıyordu. “Onun gözlerine ne zaman baksam, kendi geçmişimin içinde kayboluyor, onun geçmişinin içinde bir yabancı gibi dolanıyordum. Karşılaşıyor, ne zaman karşılaşsak birbirimizin karşısında dimdik duran iki harabe gibi öylece durarak birbirimizin gözlerinin içine bakıyorduk” gerçekten bu kitap İs ve Korah olarak değil Nurşan ve Arjen olarak birbirlerini bulma hikayeleriydi.ya da kaybetme … çok güzel ve çok derin bir karakterdi İs Nurşan Tanyel. Hatta Nurşan'ı kollarımın arasına alıp " her şey geçecek" demek istedim ancak buna kendimde inanmadım. Kitaba başlarken Nurşanın yaşadığı bir yıkım ile okumaya başlıyoruz ve Nurşan’ın en mahvolmuş halinde bile Arjen’e sığındığını görüyoruz aralarındaki bağ daha da güçleniyor ve Nurşan Arjen’e öyle bir inanıyor ki hiçbir şekilde ne olursa olsun sorgulamıyor. "Beni mahvetmiş bir adama, tüm mahvolmuşluklarımla sığındım." Diyor İşte en çok bu cümle yaralamıştı beni oracıkta Nurşan’ı sarmalamak istedim. Ortada bir sır olduğu belliydi arada Arjen bunu gizliden gizliye belli etse de Nurşan
Aşk
NehirBinnur Şafak Nigiz · Dokuz Yayınları · 20191,387 okunma
10/10
·544 syf.··
Beğendi
·
2020 2. kitabı
Gerçekten güzel bir anlatımı var yazarın. Bazı anlarda sanki Nurşan’la iç içeymiş gibi hissettim. Onun yerine üzüldüm. Arjen’in onu yakıcağını tahmin ederdim. Ama yok edeceğini tahmin edemedim. Derin bir kitap. Nurşan’ın yaşadıkları ağır. Ve Arjen’in yaptıklarını hiçbir şey haklı çıkaramaz benim gözümde. Ve Arjen’in neden intikama aç bir şekilde Nurşan’ı yok etmeye çalıştığını da anlamış değilim. Umarım 3. kitap yakında çıkar ve biz de bunları öğrenmiş oluruz. Ve Binnur Şafak Nigiz’ den güzel bir seri daha...
NehirBinnur Şafak Nigiz · Dokuz Yayınları · 20191,387 okunma