Böyle kimseleri gördüğümüz zaman çok kere kendi kendimize sorarız: “ acaba bunlar neden yaşıyorlar? Hangi mantık, hangi hikmet bunların yeryüzünde dolaşıp nefes almalarını emrediyor?” Fakat bunu düşünürken yalnız o adamların dışlarına bakarız; onların da birer kafaları, bunun içinde isteseler de istemeseler de işlemeye mahkûm birer dimağları bulunduğunu, bunun neticesi olarak kendilerine göre bir iç âlemleri olacağını hiç aklımıza getirmeyiz. Bu âlemin tezahürlerini dışarı vermediklerine bakıp onların manen yaşamadıklarını hükmedecek yerde, en basit bir beşer tecessüsü ile, bu meçhul âlemi merak etsek, belki hiç ummadığımız şeyler görmemiz, beklemediğimiz zenginliklerle karşılaşmamız mümkün olur.
“…Mesela bir dilim pizza boyutunu gözünüzde canlandırın, Amerika’da o bir dilim pizza yaklaşık 4 dilim pizzamızın boyutunda! İçecekleri ise en az 500 cc olarak satılıyor. Yani ne içersen iç 500 cc’lik satın alıyorsun, e para verince ve susamışken de insanın bitiresi geliyor haliyle…Yurt içi veya yurt dışı seyahatlerine gittiğinizde insanların ne yediğini, nasıl tükettiğini gözlemleyin. Özellikle Amerika seyahatini öneririm gerçek bir şok geçirmenizi sağlayabilir, elimizdeki besin ve beslenme kültürünün ne kadar değerli olduğunu net bir şekilde görebilirsiniz.”