‘Okumakta ne çok geç kalmışım’ dedim kendi kendime kitabın kapağını kapatırken.
Kitaptaki bahsi geçen hiçbir karakter öylesine var olmamış, her birinin zaafları, acizlikleri ince ince işlenmiş. Ömer’in içindeki kötülüğe, bayağılıklara yenik düşmesi, Macide’nin kendine muhtaç birine ihtiyaç duyuşu, Bedri’nin hislerine yardım kılıfları giydirişi, Nihat’ın hırsı, cemiyettekilerin eksiklerini inanmadıkları fikirlerle kapatmaya çalışması… İçimizdeki Şeytan, yalnızca Ömer’in değil dünya kurulalı beri var olan ve var olacak tüm insanların hikayesini anlatıyor aslında.