Kapıldığı gizemli ve iç karartıcı duygular onu şaşırtır, ne kendisine ne de geleceğine güvenmediği için bu duyguların çözümlenmesine girişmeyi hep ertelerdi.
Demek ki böyle olması gerekiyor... Demiyorlar mı zaten, her yıl belirli bir yüzde harcanmalıymış ki, geri kalanlara engel olunmasın, rahat edebilsinler... Yüzde, ha!.. Yüzde!.. Doğrusu, görkemli bir sözcük! Hem yatıştırıcı, hem bilimsel! Yüzde deyiverdin miydi, akan sular durur; korkacak bir şey yok demektir artık... "Yüzde" yerine başka bir sözcük kullanılıyor olsaydı, böylesine tedirginlikten uzak olunmazdı herhalde...