"Gerçeğe bin ayrı açıdan bakmanın insana kattığı müthiş zenginlik, baş edilmez bir kaosa dönüşüyordu. Nihayet Yaratıcı'nın varlığını keşfettim. Orada, en uçta, bilen, gören, yargılayan Bir'i var. Ona güvenerek yaşamayı deneyebilirim." diyor Ayşe Şasa Delilik Ülkesinden Notlar'da.
"Yaşarım" iddiası olmadığı gibi "yaşayabilirim" ihtimali de yok. "Denerim" ya da "deneyeceğim" deyip kestirmeden de gitmemiş. "Ona güvenerek yaşamayı deneyebilirim." demiş.
O hâlde O'na güvenmeden yaşamak, deneme ihtimaline bile değmeyen bir süreci mi anlatıyor?
Müthiş bir ifade ya... :)