Bu savaşta bizde iki şey hayal kırıklığı yarattı: İçsel ilişkilerinde ahlaki standartların bekçiliğine soyunan devletlerin dışa karşı sergiledikleri düşük ahlak ile en yüksek insan medeniyetinin katılımcıları olarak insanın böyle bir davranışta bulunabilmeye muktedir olduğunu aklından bile geçirmeyeceği bireylerin sergilediği vahşet.
Birçok şeyi yarım yamalak bilmektense, hiçbir şeyi bilmemek daha iyi! Başkalarının insafına kalmış bilge olmaktansa, kendi başına bir deli olmak daha iyi!