İyi ki okuduklarımdan...
Peygamberimizin hayatına dair bir eser okurken herkesin yaptığı gibi ben de, bilmediğim bilgilerin veya bildiğimi zannettiğim bilgilerin arasında hep ararım, O'na (sav) ait bir tat, bir koku, bir his, bir aşinalık, bir lezzet...
Ve, tâbidir ki, bu arayış her zaman aradığını bulmayla neticelenmez
Yani, peygamberimizin hayatıyla ilgili bir eser okumak ve o eserin okuyucuya başka ufuklar açabilecek bir kabiliyete sahip olması bence çok kıymetli.
İşte ben, bu eserde geniş, olabildiğince ayrıntılı, çok fazla ve farklı kaynaklardan beslenilerek hazırlanmış bir eser okumuş olmakla birlikte böyle bir tat ve ufukta bulmuş oldum kendi kabımca.
Bu arada belirtmeliyim ki, eser, kolay okunabilir bir eser değil. Yani, oturdum 100 sayfa okudum, yapılmıyor.
İsimler, yerler, anlayarak, düşünerek okuma yapmak gereken bir yapısı ve uzunca cümle yapıları var.
Cümlenin sonuna geldiğinizde başının neyi anlatarak başladığını unutabilirsiniz.
Bunun yanında böyle bir eserde hızlıca geçiştirildiğini düşündüğüm bir iki konu olduğu gibi, yani bunu biraz daha ayrıntılı anlatsaydı da bu konu daha anlaşılır olsaydı veya aldığım lezzet devam etseydi dediğim konular oldu.
Ve dahi, gereksiz ve faydasız ayrıntı verildiğini düşündüğüm bir iki konu olduğunu da söylemeden geçmeyeyim.
Böyle eserlerin çoğalması ve hocamızın emeklerine ve ömrüne bereket duasıyla.