Fatime Can Gül

Fatime Can Gül
@okumatif
Okumayı çok seven bir insan. ᛉ #yogini instagram.com/okumatif?utm_me... From The Library of Cangül Fatime Can Gül
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·195 syf.·
2021 31. kitabı
Japon’lara hayranlık beslemeyenlerin de saygı duyduğu tek bir şey varsa o da animeleri, teknolojileri, çalışkanlıkları...Yine okuma alışkanlığı üzerinden de ele alacak olursam bence gençler için çok teşvik edici bir seri Death Note. Diziyi izlemeden evvel..Koleksiyonuma henüz devamını ekleyemedim ama dizisini çok kez tekrar tekrar izledim ve tek geçerim. Ben yine de tarafını çoğu zaman okumaktan yana kullananlardanım(baş yapıt bile olsa). Çizimleri mükemmel, söylememe bile gerek yok.
Death Note, Vol. 1: BoredomTsugumi Ooba · VIZ Media LLC · 20056,8bin okunma
Çocuklarımız
7/10
·32 syf.·
2021 30. kitabı
Timur’un, Uzaylı Köpek Mandi ile maceralarını fantastik bir evrendeki gezintisiyle bizi başka dünyalara taşıyan mandalina tadında bir hikaye. Çocuk kitabı değerlendirmesini daha önce yapmamış biri olarak açıkçası nasıl ele alacağım konusunda biraz kararsız kaldım diyebilirim. Okumayı söker sökmez bu kitabı okuyan bir çocuk için biraz fazla kaçabilir belki. Yaş kategorisi olarak da yine ‘uzmanı olmadığım bir konu olduğunu’ belirterek, +7 olabileceği kanaatindeyim. Bir yandan da çocukların zengin hayal dünyasını göz önünde bulundurduğumuzda oldukça keyifli, merak uyandıran ve eğlenceli bir çocuk kitabı. Dipnot:Çocuğu olmayan ama bir zamanlar çocuk olduğunu da unutmayan biri olarak;çocuğunuza yedireceğiniz, içireceğiniz her şeye dikkat ettiğiniz ve sağlığına önem verdiğiniz her konu gibi neyi okuduğuna da özen gösterin. Çocuk kitabı okumak uzun zaman almaz, etkisi ömür boyu sürer, o yüzden ilk başta siz okuyun.Keyifli okumalar.
Uzaylı Köpek MandiDidem Tek · Perseus Yayınevi · 20213 okunma
Basiretli Tacir
7/10
·106 syf.·
2021 29. kitabı
Hayatımız boyunca okuduğumuz kaç kitabı, kendi içimizden bir pasajı almış gibi hissederiz?Soru ile başlamış bir yazı yine soruyla bitirir akıbetini...Yer yer ufak dalgınlıklara da sebebiyet verse de kitap, çoğunlukla dinç bir bilinçle yazıldığından olsa gerek her seferinde beni tekrar kendime getirip, çocukluğumuzun en saf yerlerinden tutarken, zaman zaman derin sorgulamalara da teşvik eden konusuyla son vurgusunu yapıp dozunda bir kapanış yapmış yazarımız. Kendi ideolojisini içinde barındıran ve “basiretizm” kavramına bu kitapla, kuralları yeterince kısa ve öz olan hayat tacirleri için rehber niteliğinde bir yapıt olduğunu söyleyebilirim. Evrensel bir temel üzerine kurulu, kollektif bir bilinçle oluşturulmuş bu gaye sevgisiz olamazdı zaten. Yine hepimizin içinden geçtiği bu zor dönemlerde birer ‘Basiretli Tacir’ olmamız ümidiyle, keyifli okumalar dilerim. Daha iyisi nasıl mümkün? . . Birkaç yazım hatası dışında dikkat dağıtıcı, akış bozucu cümlelere rastlamadım.Bu kısmı, yapıcı olan bir ele alış olarak naçizane dile getirme ihtiyacı hissettim.Kapağına gelecek olursak, sembollerle arası iyi olmayanlar için anlamsız bulunabilir ve kitabı kapağa göre seçenler için de iştah açıcı olduğunu söyleyemem açıkçası. Kitabı okumadan kitaba yorum yapmayanlar için ise beğenecekleri, kanaatindeyim.Bu kadar güzel bir konunun basitçe, net ve gerçekçi anlatılması göz ardı edilemez.Sevgiler...
Edebiyat
Basiretli TacirBegüm Fırat · Perseus Yayınevi · 202123 okunma
10/10
·264 syf.·
2021 28. kitabı
İlk başta kendim de dahil, iletişim kurma becerimizin aslında hiç de gelişmediğini ve aslında çok eksik olduğumuzu kabul etmemizle başlıyor gelişim. Doğru sandığımız ve anlaşılmak için ise gösterdiğimiz çaba acınası bir halde dolayısıyla...İletişim dinleme ile başlar ve şahsen ben de var olduğunu sandığım, o çok kullandığımız -empati- ile devam eder. Bir şeyi çok kullanmamız ve onu tekrar etmemiz onu bildiğimiz ve anladığımız anlamına da gelmez.Aksine sık sık buna sığınmak zorunda kalıyorsak en eksik yönümüz odur zira...Aylardır yanımdan ayırmadığım ve okurken sık sık not aldığım, işaretler koyduğum bir insan olma rehberi, -benim açımdan-bu kitap.Ben sandığım kişinin ne kadar eksik, kusurlu ve ham olduğunu anladım.Ve bir kitap ile kapatılamayacak kadar büyük eksiklikler...Marshall B. Rosenberg PH.D. dünyanın pek çok ülkesine The Center for Nonviolent Communication(Şiddetsiz İletişim Merkezi) kurmuş ve bu konuyla ilgili aydınlatıcı pek çok çalışmaları ülkemizde de mevcut. İnsan olarak hepimiz aynı evrensel duyguları paylaşıyoruz ama anlaşamıyoruz.Çünkü iletişim kuramıyoruz... Her Söz Bir Penceredir (ya da Bir Duvar) Öylesine mahkum hissettiriyor ki sözlerin, Sanki yargıladın beni ve sürgüne gönderdin... Çekip gitmeden önce mutlaka bilmeliyim, Gerçekten bu muydu söylemek istediğin? Savunmaya başlamadan sana kendimi, Dile gelmeden, acıyla ya da korkuyla, Sözcüklerle bir duvar örmeden aramıza, Doğru mu duyduğum, bir daha söyle bana. Her söz bir penceredir, ya da bir duvar, Mahkum da eder kişiyi, azat da eyler... Konuşurken ve dinlerken ben, Sevginin ışığı aksın içimden, izin ver... Pek çok şey var söylemem gereken, Ve onlar öyle önemli ki benim için... Anlatamazsam sözcüklerle derdimi, Özgürleşmeme yaradım eder misin? Eğer seni yermiş gibi göründüysem, Eğer
Şiddetsiz İletişimMarshall B. Rosenberg · Remzi Kitabevi · 20202,336 okunma