"Sen bendesin, ben sendeyim, biz kainattayız, kainat ise bizdedir, hepimiz biriz. Eğer kainata zarar veriyorsan, insanlara ya da hayvanlara kötülük yapıyorsan, aslında kendine zarar veriyorsun, kendini çirkinleştiriyorsun."
Anneler ve babalar, çocukları daha fazla bu durumda bırakmayın: eğitimsiz, akıllarının ve kalplerinin mantıksız ve sevgisiz gelişmesine mani olun. Bu ahlak dışıdır, caniliktir. Bu sadece sizin şahsi ailevi sorununuz değil. Bu toplum, millet, devlet sorunudur.
Sonuç olarak hiç kimseye ve hiçbir şeye karşı ne sevgileri, ne de saygıları var: Ne vatana, ne insanlara, ne emeğe, ne büyük fikirlere, ne ebeveynlere, ne de kendilerine.
– Ne ekerseniz onu biçersiniz.
– Ne pişirirseniz onu yersiniz.
Çocuğun aklını ve kalbini, içinde ısırgan ve yabani ot biten terk edilmiş tarla haline getiriyorsunuz.