“Her kadın annesinin kaderini yaşar” sözü çok yaygın bir inanış ama ben bunu kesin bir gerçek olarak görmem.
Bir insan annesinden bazı şeyleri miras alabilir: aile içinde gördüğü ilişki biçimleri, hayata bakışı, güçlü yönleri, korkuları veya alışkanlıkları… Çünkü büyüdüğümüz ortam bizi etkiler. Ama bu, aynı hayatı yaşayacağımız anlamına gelmez.
Bir kadın annesinin yaşadıklarından ders alıp farklı seçimler yapabilir, kendi yolunu çizebilir. Annesinin kaderi onun kaderi olmak zorunda değildir.
Bence bu sözün daha güzel hali şöyle olabilir: “Her kadın annesinden izler taşır; ama kendi hikâyesini kendi yazar.” ✨