8/10
·294 syf.··
Beğendi
·
2023 11. kitabı
Bana göre Maksim Gorki'nin baş yapıtı "Ana"dır. Her insan ben sosyalistim diyebilir, bu kolaydır. Fakat bu düşünceyi yaratmak, tohumlarını ekip onu yetiştirmek elbette daha zordur. Yetişmiş bir şeye sahip çıkmak en kolayı olsa gerek. Okuduğum satırlar Maksimiçin hayat üniversitesinde okuduğu uzun yılları kapsıyor. Aklıma acaba iyi bir eğitim alsaydı ne kadar ilerlerdi diye geliyor fakat sonra bu kadar acı ve ezik bir hayat çekmemiş olsaydı asla aynı kişi olamayacağı geliyor. Hayatına dair bazı önemli kısımların bir kaç satırdan ibaret tutulup nasıl bu kadar insanı etkileyebileceği aklım almıyor. Anneannesinin ölümü sırtıma soğuk bir rüzgar esmesine neden oldu. Sanki onu her zaman tanıyor gibiydim. İyi yürekli, inançlı ve güçlü ruhlu bu kadıncağızın ölümü bana sanki bir tanıdığım birini kaybetmişim gibi hissettirdi. Alekseyin kendini vurması peki... Onu o kadar iyi anlıyorum ki boğulduğunu hissettim. "Bişey yapmam gerek yoksa mahvolacağım" demişti ya işte mahvolduğunu hissettiği bir an. Sonra iyileşince utanç duymuştu ama bana kalırsa bu hissi kurşunu kalbine isabet ettirmediği ve hayatta kaldığı için duyduğu utançtan ibaretti. Zaten bana kalırsa intihar oranlarında düşünme payını alan zamanın çoğunu "ya ölmessem" kısmı kaplıyordur. Çünkü bir şeylerden vazgeçmene rağmen yine de yaşadığında insan kendini bir alık gibi hissediyor. Kitap güzel yazılmış, sade, anlaşılır ve akıcı. Okumak için yeterince kısa, doymak içinse yeterince uzun. Ben dili kullanılması hikayeyi daha içten yapıyor fakat bana kalırsa yazarımız içinde yaşadığı katlanamaz boşluğun verdiği acıyı bize aktarmakta ketum davranıyor. Keşke yazarlığa resmen başladığı o yılları da okuyabilsek. Yazılanları okurken insanın hiç canı sıkılmıyor fakat devrin döndüğü, zamanın değişip uygarlığın yeniden bir çamura
ÇocukluğumMaksim Gorki · İş Bankası Kültür Yayınları · 201419,6bin okunma
Cide ye Halime Kaptan için gidicem
Puan vermedi·202 syf.··
2020 35. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 25 Kasım 2020 02:12
Halime kaptan :: roman güzelmiydi yoksa orta şekerlimlydi çözemedim Halime kaptan büyük Kaptan ama Denizdeki başarıları az , hayatı , eşi ve kayınbabasından daha cok bahsedilmiş en son bölümlerde denizdeki başarılarından bahsedilmiş bence iki arada bir dere de bir roman ne güzel ne cirkin. Zeynel Halil Sabri Temel reyis ve muhtar memişte var oğlu... cok karıştırılmış hani şöyle 300 400 Luk roman olsa bir şey demicem incecik bir roman okudum işte ama cide ye gıdıcem ölmessem Halime Kaptan yüzünden
1000Kitap
Halime KaptanRıfat Ilgaz · Çınar Yayınları · 20244,683 okunma