“Japonya kaybedecekti. Hemşerileri, biraderleri teker teker kil bebekler gibi dökülecekti. Sayısız vücut beton ve tuğlalarla birlikte havaya uçacak; etraf bacak, kol, kelleyle dolacaktı. Yeryüzü ağaçların dahi bulunmadığı düz bir mezarlık vadisine dönecekti. Öyle olduğunda nereye kaçacaktı, başını nereye sokacaktı? Bombalanıp paramparça, delik deşik olacak mıydı?”
“Bu güruhun içine bizzat karışabilirsiniz ama etrafınıza kendinizin sadece gözlemci olduğu ve bu güruha kesinlikle ait olmadığınız inancıyla bakmalısınız.”