Eğer biz bu Kur'an'ı bir dağa indirseydik, muhakkak ki onu, Allah korkusundan baş eğerek, parça parça olmuş görürdün. Bu misalleri insanlara tefekkür etsinler diye veriyoruz."
Unutmak bir nimettir... insan yaşadıklarını hiç unutmuyor olsaydı,yaşadığı kötü olayları daima anımsar, acıları daima tazelenirdi.Yitirdiklerinin ardından sürekli özlem duyar, kavga ettiği kişilere karşı sürekli öfkeli olur, yaşadığı olaylardan duyduğu acıları ve öfkeleri tazelenince hayattan zevk alamazdı.