İnsan tek bilmediği şeyin bilmediği olduğunu bildiğini zannettiğinde hatta “bize bildirdiğinden başka ne bilebiliriz ki?” anlamına vardığında bilginin sınırsız bir hazine olduğunu anladığını zanneder. Bilmediğini bilmek...
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bize uyanmamızı söyleyenler zımnen uyuduğumuzu da dile getirdikleri için bizim için pek sevimli olmazlar. Ama bize düşüncelerimizin uyanık, kendimizin de aydınlanmış bulunduğunu ima eden veya açıkça söyleyen herkes hoşumuza gider. Çünkü önümüzde girişmemiz gereken bir zahmet, çekmemiz gereken bir sıkıntı yoktur. Doğrusu elimize geçmiştir artık. Buna karşılık birisi kalkıp bugüne kadar yanlış düşündüğümüzü, boşuna hayat geçirdiğimizi söylese kendimiz huzursuz olduğumuz gibi, bunu söyleyene de husumet duyarız. Çünkü eğer söylediğini kabul edersek yeni çabalara atılmamız, kollarımızı sıvayıp bazı işleri başarmamız gerekecektir. Üstelik yanlış içinde olmak duygularımızı zedeler.
İşte böyle mülahazalarla akılcı genellemeleri çabucak kabul eder, akıllı nasihatleri kulak arkası ederiz. Hegel “Gerçek olan aklidir ve akli olan gerçektir.” dediyse bu, mevcut varlığımızı hem maddî, hem manevi yönüyle pohpohlar. Acaba uyandırır mı bizi? Hiç sanmam.