O dönemdeki genel bakış, tanrıların -bugünkü futbol takımları gibi- bol olduğu yönündeydi. Herkes kendisine en yakın tanrıyı destekliyordu ama diğer tanrıları da küçümsemiyordu. Tanrılar liginde birçok oyuncu vardı. İsrailoğulları, Musa'yla konuşan Tanrı'nın özel bir yanının olduğunu biliyordu.
Ancak bu kendi tanrılarının tektanrı olduğu anlamına gelmiyordu; en iyi tanrı olduğu anlamına geliyordu, çünkü onların tanrısıydı!