"Neden ağlıyorsun?" diye sormuş Oryaslar.
"Narkissos için ağlıyorum." diye yanıtlamış göl.
"Ne var bunda şaşılacak," demiş bunun üzerine orman perileri. "Bizler ormanlarda boşu boşuna onun peşinde dolaşır dururduk ama onun güzelliğini yalnızca sen görebilirdin yakından."
"Narkissos yakışıklı bir genç miydi?" diye sormuş.
"Bunu senden iyi kim bilebilir ki?" diye karşılık vermiş iyice şaşıran Oryaslar. "Her gün senin kıyılarına gelip sularına bakıyordu!"
Göl bir süre sessiz kalmış. Sonra şöyle konuşmuş:
"Narkissos içi ağlıyorum ama onun yakışıklı olduğunu hiç fark etmemiştim ben. Narkissos için ağlıyorum çünkü sularıma edildiği zaman, gözlerinin derinliklerinde kendi güzelliğimin yansımasını görebiliyordum."