Fırka ve efkâr ve i'tikat-ı diniyeye hürmetkardır düsturunu bayrak olarak eline alan zevattan iyi niyet beklenebilir miydi ? Bu bayrak, asırlardan beri cahil ve mutaassıpları, hurafe perestleri iğfal ederek hususi maksatlar teminine kalkışmış olanların taşıdıkları bayrak değil miydi ? Türk milleti, asırlardan beri nihayetsiz felaketlere, içinden çıkabilmek için büyük fedakarlıklar istilzam eden pis bataklıklar hep bu bayrak gösterilerek sevk okunmamış mıydı ?
Şimdi bu mebusların,
Aynı bayrakla ortaya atılmaları, dini taassubu galeyana getirerek milleti Cumhuriyet'in, terakki ve teceddüdün tamamen aleyhine teşvik etmek değil miydi ? Yeni fırka, efkâr ve itikadat-ı diniyeye hürmetkârlık perdesi altında, " Biz hilafeti tekrar isteriz, biz yeni kanunlar istemeyiz, bizce mecelle kafidir; medreseler, tekkeler, cahil softalar, şeyhler, müritler, biz sizi himaye edeceğiz; bizimle beraber olunuz. Çünkü Mustafa Kemal'in fırkası hilafeti lağvetti. İslâmiyet'i zarara uğratıyor. Sizi gavur yapacak, size şapka giydirecektir" diye bağırmıyor muydu ? Yeni Furkan'ın kullandığı formül, bu irticakârane feryadlarla dolu değildir denilebilir mi ?