"Güzellik önemlidir,ama daha önceleri bunu bilmiyordum. Güzelliği anlamsız,mantıksız,nedensiz bir şey olarak addediyordum. Güzellikle ilgili hiçbir şey bilmiyordum. Otu ot yapanın ne olduğunu bildiğim; güneşin,yağmurun ve toprağın esrarengiz kimyasını öğrendiğim için ot gözüme daha güzel geliyor artık. Bir otun hayat hikayesinde aşk da vardır,macera da. Bu düşünce beni heyecanlandırıyor. Madde ve kuvvetin karşılıklı etkisini ve aralarındaki mücadeleyi düşündüğümde,otu ele alan bir destan yazabilirmişim gibi hissediyorum."
"Elbette seni inciteceğim. Elbette beni inciteceksin. Elbette acı çekeceğiz. Ama bu varoluşun mutlak koşuludur.
Bahar olmak, kışın riskini kabul etmek demektir.
Var olmak, var olmama riskini kabul etmektir."
- Antoine de saint-exupéry