Hayat ne garip değil mi Mahir? Otuz üç yılı geride bırakmışım, şimdiye kadar ne yaptın deseler verecek bir cevabım yok. İnsanın geçmişiyle ilgili yöneltilen sorulara verecek bir cevap bulamaması ne acı. Hafıza sorunu yaşamak değilse sorun, muhtemelen geçmişe dair yaşanan güzel anlar derin yaraların altında kalmış ya da üzeri devrilen bir şeylerin tozuyla kaplanmıştır. Tabi bunun için bile en az birkaç güzel anı yaşamış olmak gerekir.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Biri yere düştüğünde, çoğu insan, ya bir daha ayağa kalkamaz da bana destek olmazsa ihtimaliyle yardımına koşuyor düşmüşlerin. Karşısındaki insanlar üzüldüğünde, kendisinin o an içindeki mutlu olma ihtimali ortadan kalktığı için hüzünleniyor aslında. Ya da mutluluğunu paylaşamayacağı için... yaptığı her iyiliği, takındığı her hassas tavrı kendisine olumlu geri dönüşler sağlanacağı umuduyla yapıyor aslında. Ya da buna benzer şeyler işte.
Zaten kimse kimseye yaşamayı öğretmiyor, herkes herkese ölmemeyi öğretiyor. Yapılması gerekenlerden değil, yapılmaması gerekenlerden bahsediyorlar. Özellikle de çocukken...