Fikrimi sormadan, zorla var etti beni,
Ömrüm boyunca, hayretten hayrete düşürdü beni,
Sonunda yine zorla alıp götürdüler beni,
Anlamadım, neydi amaçları, getirip götürmelerinde beni.
Fahişeye demiş ki şeyh: “Sarhoşsun sen,
Her gün başka bir adamın kucağındasın.”
Fahişe demiş ki: “Ey şeyh! Ne dersen öyleyim ben,
Bakalım, acaba göründüğün gibi misin sen?”
Her şeyin sahibi olan Tanrı mademki varlıkları yarattı,
Öyleyse neden onları eksik ve kusurlu donattı?
Sağlamsa, güzelse onlar, niçin kırıp dağıttı?
Güzel olmadıysa suretler, suçu kime attı?
Geliş ve gidişimizin olduğu feleğin,
Ne başlangıcı, ne de sonu bellidir,
Kimse doğru bir söz söylemiyor bu konuda,
Nereden bu gelişler, gidişler nereyedir?
Sakinin sayesinde birazcık canım kaldı.
Halkla sohbetten geriye vefasızlık kaldı.
Dünkü içkiden yalnızca bir kadeh kaldı.
Bilmiyorum ömrümden geriye ne kaldı?