Yanlış hatırlamıyorsam, Berlin'deki evinde oturuyorduk. Ve birden "Tamam! " dedi.
"Düşün! Bize, matematik dünyasının kurgusal ve sonsuz olduğu öğretildi. Bunu kabul ederim. 1 'den sonra 2 gelir dendi. Bunu da kabul
ederim. Ama sonra, 1 ile 2 arasındaki sonsuzluğu düşündüm. Peki o nereye gitti? İrrasyonel sayılar varken bir sayıdan sonra diğer bir tam sayı nasıl gelebilir? Eğer 1 'den sonra virgül konursa ve bunun da kıçına sonsuz sayı konabiliyorsa 2 nasıl gelir? İşte! Soru bu! Yanıtsız bir soru.
Ye işte matematiğin hatası! Dolayısıyla matematik yok. Onun üzerine
kurulmuş dünya düzeni de yok ... Ama ben anlayabilirim. Anlayabilirim bu sorunu. Ve o zaman ortaya yaklaşık sayılar çıkar. Yani hiçbir sayı tam değildir. Hepsi tama yaklaşır. Ama varamaz. Demektir ki,
1 ,999 ... 9'u bize 2 diye yutturmaya çalışan bir dünyanın çocuklarıyız. Ve
dünya da aslında tam gibi görünürken, aslında bir irrasyonellik harikası. İşte bunun için hayat yoktur.