İnsanlar söylediklerinizi,yaşadıklarınızı unutur ama hissettirdiklerinizi asla…Çok bilinen ve sevilen bu kitaba en iyi incelemeler illaki yazılmıştır fakat bende birkaç şey yazmak istiyorum.Kitabı yaklaşık yarım saat önce bitirdim.Başları biraz sıkıcı olsa da devamında insanın okudukça okuyası geliyor,acaba sonrasında ne oluyor diye düşündükçe kitap beni içine çekti.Raif Efendi ve Maria ile bolca empati kurduğum,onları hissettiğim ve onlarla beraber yaşadığım bir kitaptı.Raif Efendi’nin masum ve nahif sevgisinden etkilendim aslında.Maria’da bunu sonuna kadar hak ediyordu sadece birine inanabilmesi,güvenebilmesi onun için zordu.
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali